Silverlight ve Glyphs kullanımı

0 dakikada yazıldı

5799 defa okundu

Düzenle

Daha önceki yazılarımda Silverlight 1.0 ile beraber sunucu tarafına
yerleştirilen font dosyalarının istemcide "yükleme bağımsız" ve
"platform bağımsız" olarak nasıl kullanılabileceğinden bahsetmiştim.
Bunlara ek olarak daha kolay bir kullanım ile özellikle farklı font
dosyalarındaki belirli görselleri gösterme amacıyla kullanabileceğiniz
bir de Glyphs kontrolümüz bulunuyor.

Örneğimizde meşhur Webdings font serisinden bir font kullanarak
istediğimiz bir görselin gösterilmesini sağlayacağız. Bunun için
herhangi bir JavaScript kodu yazmamız gerekmiyor.

<Canvas

  xmlns="http://schemas.microsoft.com/client/2007"

  xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"

  Width="300"
Height
="300"

  Background="White"

  x:Name="Page"

  >

  <Glyphs
Width
="147" Height="93"
Canvas.Left
="29" Canvas.Top="76"
Fill
="#FF000000"

  FontRenderingEmSize="72"
Indices
="134" FontUri="webdings.ttf"/>

</Canvas>

Yukarıdaki XAML kodu içerisinde özellikle koyu yazılı bölgeye dikkat
etmekte fayda var. Webdings.ttf dosyası Silverlight tarafından otomatik
olarak sunucudan indirilerek font içerisindeki karakter tablosundan 134.
karakter alınarak ekranda gösterilecektir.

Glyphs ile font dosyasından alınan vektörel görsel.
Glyphs ile font dosyasından alınan vektörel görsel.

Fontlardan tek tek görsel almanın yanı sıra isterseniz Glyphs
kontrolünü belirli bir yazı bir font ile göstermek için de
kullanabilirsiniz. Bu noktada benim tercihim yazının başında belirttiğim
ve daha önceki yazılarımdaki teknik olacaktır fakat bu tekniğin avantajı
herhangi bir JavaScript kodu yazmıyor olmak olarak da
değerlendirilebilir :)

<Canvas

  xmlns="http://schemas.microsoft.com/client/2007"

  xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"

  Width="300"
Height
="300"

  Background="White"

  x:Name="Page"

  >

  <Glyphs
Width
="147" Height="93"
Canvas.Left
="29" Canvas.Top="76"

  UnicodeString="Selamlar"
Fill
="#FF000000" FontRenderingEmSize="72"

  FontUri="webdings.ttf"/>

</Canvas>

Bu sefer farklı olarak Indices tanımlamasını yapmak yerine doğrudan
göstermek istediğimiz karakterleri UnicodeString parametresine
aktarıyoruz.

Hepinize kolay gelsin.